Lifestyle

Waarom zou je je SEO uitbesteden?

Redactie MannenNieuws34 views
Waarom zou je je SEO uitbesteden?

Je zult niet de eerste zijn die denkt dat hij heus zelf een SEO campagne op kan zetten. Helaas blijkt in veel gevallen dat het moeilijker is dan het lijkt, en blijven resultaten uit. Je SEO uitbesteden is natuurlijk een kostenpost, maar wel een die zichzelf terugbetaalt, zeker op de lange termijn. Bovendien heeft een online marketeer nu eenmaal veel meer verstand van SEO, en is het lang niet zo duur als je zou denken om dit uit te besteden. Daar lees je hier meer over, maar in dit artikel gaan we eerst in op waarom het verstandig is om je SEO uit te besteden.

De technische kant van SEO

Wist je dat SEO niet enkel gaat over het schrijven van sterke content? Er komen namelijk ook wat technische aanpassingen bij kijken, zeker als je website (nog) niet zo sterk in elkaar zit. Zo moet je er bijvoorbeeld voor zorgen dat je website super snel laadt, dat er geen 404-meldingen worden getoond en dat de menu-structuur logisch en duidelijk is. Er zijn veel plugins die je website in één klap verbeteren op hele specifieke vlakken, waardoor je website voor zoekmachines al een stuk interessanter wordt. Een online marketeer weet vaak precies welke dat zijn.

De juiste balans tussen content, techniek en autoriteit

In principe rust SEO op drie pijlers, namelijk: content, techniek en autoriteit. Het is belangrijk dat er aandacht wordt besteed aan elk van deze pijlers. Hoeveel aandacht er voor elk van deze drie nodig is, hangt af van diverse zaken. Misschien is je content eigenlijk best goed in orde, maar is de waarde (autoriteit) van je website aan de lage kant. In dat geval heeft het weinig zin om nóg meer content te creëren, maar kun je je beter richten op linkbuilding. Als je je SEO uitbesteedt zal een ervaren marketeer je website onder de loep nemen en precies die zaken uitvoeren en/of toevoegen die voor jou nodig zijn om hoog te ranken in zoekmachines.

De juiste balans tussen content, techniek en autoriteit

Kansen spotten

Doordat een ervaren marketeer gebruik maakt van professionele programma’s, kan hij of zij makkelijk kansen en mogelijkheden spotten die je zelf niet ziet. Aan de hand van een zoekwoordenonderzoek kun je bijvoorbeeld een tekst net iets anders insteken dan je nu gedaan hebt, waardoor je meer specifieke bezoekers trekt.

Zo zijn er diverse programma’s die je inzicht bieden in hoe je website op dit moment scoort in zoekmachines en hoe je je positie kunt verbeteren. Dit soort programma’s kosten doorgaans geld, waardoor het niet interessant is voor de kleine ondernemer om een abonnement te nemen. Beter schakel je een online marketeer of een marketingbureau in, want zij hebben de beschikking over al dit soort tools. Daardoor zul je sneller hoog ranken, en dat op een manier die je zelf waarschijnlijk niet had kunnen bedenken.

Leave a Response